A nap videója: a győri opeles, aki a piros lámpát és a sávokat sem tiszteli
A városi kisautó sofőrje a felvétel tanúsága szerint vagy nem ismeri a KRESZ-ben foglalt szabályokat, vagy egyszerűen csak nem kívánja betartani azokat.
A városi kisautó sofőrje a felvétel tanúsága szerint vagy nem ismeri a KRESZ-ben foglalt szabályokat, vagy egyszerűen csak nem kívánja betartani azokat.
A City Brain nevű platformnak hála a felére csökkent a mentőautók bevetési ideje a kelet-kínai Hangcsouban. És ez csak az egyik előnye az új forgalomirányító rendszernek.
Ez esetben sem jelzőlámpák, sem pedig körforgalom nem segíti az autósok közlekedését. A rendszer viszont hellyel-közzel így is működni látszik.
Az alábbi ábrán elsőre egyértelműnek tűnik, kinek van elsőbbsége, ám nem árt alaposabban szemügyre venni a képet. Mutatjuk a megfejtést.
Adott egy közlekedési helyzet, melynek elemzése alaposan megosztja a KRESZ-t ismerni vélőket.
Ma már mindenki fújja, hogy a közlekedési lámpáknál a piros a tilos jelzést, a sárga a veszélyhelyzetet, a zöld pedig az út folytatását jelenti. De miért pont ez a három szín működik a lámpában? Most eláruljuk.
Kilencven éve, 1926. december 23-án helyezték üzembe Budapesten Magyarország első közlekedési lámpáját, a villanyrendőr a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében "kezdte meg szolgálatát".
A karakán kisfiú tette, amit a lelkiismerete diktált.
Visszakerülnek Linz utcáira a meleg párokat ábrázoló közlekedési lámpák, miután egy szélsőjobbos párt leszedette őket.
Ennél szórakoztatóbb közlekedésbiztonsági felhívást nem csinálhatott volna senki: a Smart arra kérte a járókelőket, hogy táncoljanak egyet egy nagyvárosban felállított, közlekedési lámpa alakú bódéban, a táncmozdulatokat pedig azonnal kirakták a város lámpáira. Így a piros lámpánál várakozó gyalogosok táncoló figurát nézhettek, amíg zöldre nem váltott a lámpa.
Közlekedési lámpát fognak telepíteni Budapest XIV. kerületében, a Füredi utcában annál a zebránál, ahol a hétvégén egy 144-es busz halálra gázolt egy embert - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV hétfőn.
Hiba volt az autóforgalom lassítása a fővárosban, ezért a közlekedési lámpák összehangolását fel kell gyorsítani – mondta Tarlós István. A főpolgármester szerint ellentmondásos a dugódíjjal kapcsolatos helyzet, mert a parlament korábbi döntése nem teszi lehetővé a bevezetését, de az előző városvezetés kötelezően vállalta azt a 4-es metró uniós támogatásának fejében.
Év végén lejár a Fővárosi Önkormányzat és a Siemens–Swarco konzorcium közötti jelzőlámpák szervízüzemeltetésére vonatkozó szerződés, ezért a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) az új üzemeltetési szerződésre ír ki közbeszerzést. Az új szerződés keretében a BKK szerint az üzemeltetési feladatok ellátásán túl számos fejlesztés is megvalósul majd.